Loyalitet

23 06 2008

Nu har jeg jo læst en del om politikere, der risikerer at blive eksluderet fordi de ikke er loyale. Men hvordan gøres det op? Jeg tænker at Tove Videbæk da er enormt loyal, det er ikke hende, men partiet der ændrer retning. Og Jørgen Poulsen, han vidste jo ikke hvad partiet mente da han gik ind i det (det kan man jo så også spørge om var smart). Hvordan skal loyalitet så komme til udtryk?

Og kan man overhovedet være 100 % loyal mod et parti. Det tror jeg ikke. Jeg ønsker heller ikke, at det skal være sådan, for hvor skal udviklingen så komme fra?  Jeg er ind i mellem uenig med store dele af partiet, men jeg tror det er de færreste, der vil mene, at jeg ikke er loyal.

Jeg kan i hvert tilfælde konstatere, at det er helt korrekt, at jeg ikke er Kristendemokrat eller Ny alliance, for jeg ville seriøst blive eksluderet hurtigt, fordi jeg ikke ville være nikkedukke. Jeg vil være i et parti med plads til forskelliged, et parti, der hylder debatten.

Handlinger

Information

2 responses

23 06 2008
Per Holbo

Jeg er Kristendemokrat og hos os er der rigelig plads til forskellige holdninger. Både for almindelige kandidater som mig selv og for store profiler som Tove Videbæk.

Hele denne sag handler nemlig ikke en brik om Toves holdninger, men alene om hendes handlinger. Tove Videbæk har siden januar i år været citeret for at sige, at hun har fået tilbud fra andre partier om et skifte. Hun har udtrykt taknemmelighed for disse tilbud og har sagt, at tilbuddene er med i hendes overvejelser.

Hun har sagt at hun er medlem af KD – indtil videre! Nærmere betegnet indtil næste landsmøde.

OG nu har hun fået en klar melding: hun skal erklære sin loyalitet over for sit parti og mødes med formandsskabet for at forklare sine udtalelser. Det skal ske inden 14 dage.

Ingen af delene vil hun!

Hvor længe tror du, at du ville få lov til at fortsætte hos de radikale, hvis du i næsten et halvt år havde udtalt, at dit medlemsskab af partiet var “indtil videre” og at du overvejede at skifte til Socialdemokraterne?

INTET i denne sag handler om holdninger. ALT handler om handlinger: Er Tove Kristendemokrat eller er hun IKKE Kristendemokrat?

mvh.

Per

23 06 2008
lindakristiansen

@Per – det er godt at høre – det har nu også hidtil været mit indtryk fra dem jeg kender, der er medlem hos jer 🙂 Vedr. om DRv ville eksludere mig… Dettvivler jeg på. En sådan udmelding er jo blot en trussel og jeg tror istedet DRV ville vente til jeg meldte mig ud (det er jo det hun truer med, hvis jeg forstår dig korrekt?) – de villle ikke have behov for at lave en sag ud af det. Derudover tror jeg slet ikke vi kan ekskludere på den baggrund – altså en trussel om at gå til andre…




